Petróczi Katalin
h á z a s s á g m e n tő

Kosár

Hogyan előzzük meg az eltávolodást a kapcsolatunkban?

eltávolodás
A hétköznapok monotonitása során sokszor észrevesszük saját magunkon és a párunkon is, hogy úgy közlekedünk a lakásban, mintha a másik ott se lenne, csak kerülgetjük egymást. Mindketten a saját dolgainkra koncentrálunk, tele van a fejünk a saját hétköznapi problémáinkkal, feladataikkal. Ha egy ilyen időszak sokáig tart, csak növeljük az eltávolodást egymástól. Ebből az állapotból már nagyon nehéz az intimitást, bensőségességet visszahozni. Ha annyiban hagyjuk és a szőnyeg alá söpörjük ezt az érzést, akkor elkezdjük építeni a falat kettőnk között. Ellenben ha szeretnénk, hogy ne váljanak a hétköznapok ilyen rutinszerűvé, magányossá, akkor ezt egyszerűen tudjuk orvosolni.

Keressünk két szabad órát egyik hétvégén, amikor mindketten ráérünk.

  Üljünk le és írjuk össze külön-külön, hogy mi az, amit ha a másik megtesz, akkor érzem belőle a szeretetét, odafigyelését. Legalább 10-15 dolgot írjunk össze:
  • amikor hazaérek leteszed, ami a kezedben van és kijössz az ajtóhoz üdvözölni
  • amikor fáradtan hazaérek, nem kérdezgetsz, csak készítesz nekem egy finom vacsorát és mellettem vagy
  • ha hétvégére te javasolsz valamit hétvégi közös programot.
Ezután írjuk le azokat a szituációkat is, amelyek magányossá tesznek, amelyek során szinte fizikailag érezzük az eltávolodást a párunktól.. Ezeket is egészen konkrétan írjuk le.  

Két fontos dolog van a szeretet igények összeírásánál.

  Egyik, hogy ne valami általánosságot kérjünk (például: legyél figyelmes hozzám), mert ebből a párunk nem fogja tudni, hogy ez mit jelent nekünk. Legyünk minél konkrétabbak! Másik, hogy lehetőleg ne azt fogalmazzuk meg, mit ne tegyen a másik, hanem azt, hogy mit tegyen. Ha feltétlen összefügg ez valami olyan tevékenységgel, amit szeretnénk, ha kerülne, akkor is inkább úgy fogalmazzunk, hogy ahelyett mit szeretnénk inkább. A magányos tevékenységekről szóló listát olvasva közösen ötleteljetek, hogy lehet a magányos szituációkat vidámabbá tenni.  Utána már csak annyi a teendő, hogy minden nap egyetlen dolgot tegyünk meg a párunknak, amiről tudjuk, hogy érzi a szeretetünket. Csodákra képesek ezek az apró gesztusok. Ha mégis jön egy nehezebb időszak és megint érezzük, hogy eltávolodunk egymástól, akkor csak észre kell venni és előkapni a listánkat (amit talán már kivülről is tudunk) és kezdjük megint adogatni a figyelmünket, szeretetünket a társunknak a saját igényei szerint. Egy korábbi cikkemben már írtam róla, hogy tudjuk jelezni a társunknak és észrevenni rajta, ha kapcsolódni szeretne velünk. Erről itt olvashatsz.   Amennyiben hasznosnak találtad a cikket, kérlek oszd meg az ismerőseiddel! Hogy ne maradj le semmiről, like-old a facebook oldalamat! Ha úgy érzed köztetek már felépült a fal és szeretnéd ezt leromboni, hogy közelebb kerüljenek újra egymáshoz, kérj időpontot ingyenes telefonos konzultációra!  

Ha most mindjárt szeretnél támogatást kapni, 

foglalj időpontot INGYENES telefonos konzultációra !

Ebben az esetben elmondhatod a saját helyzeteteket, segítek kicsit megérteni mi is történik veletek és elmondom mit tartanék célszerűnek.

Emellett azt is el tudom mondani, hogy zajlik a tanácsadás, hogy ne legyen nagyon ismeretlen a helyzet, ha végül emellett döntötök.

Facebook
E-mail
Ha Te is úgy érzed nincs rendben a házasságod és szeretnél tenni érte, keress bátran, együtt megtaláljuk a megoldást!

E-mail: boldogan@petroczikatalin.hu

Telefon: +36 20 939 45 24

Oszd meg, mit gondolsz a témáról!

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük