Először is, mit értünk intimitás alatt?

 

Az intimitás lényege, hogy egy olyan légkört teremtünk vele, amelyben a pár mindkét tagja biztonságban érzi magát. Mint egy meleg takaró a téli hidegben. Ismerünk szellemi, mentális, fizikai és érzelmi intimitást is. Ilyenkor nagyon közel érezzük a másikat magunkhoz és ad egy olyan biztonságot, amikor úgy érezzük, hogy semmi baj nem történhet velünk.

 

Hogyan kopik meg az intimitás, amikor az olyan jó?

 

A hétköznapok során kialakul egy napirend. Mindenki teszi a dolgát, mire hazaérünk tele van a fejünkaz aznapi történésekkel. Az is időbe telik, mire valóban hazaérkezünk. Azaz nem csak belépünk az ajtón, hanem már tényleg az otthoni teendőkre, kérdésekre tudunk koncentrálni. Általában erre marad este 3-4 óránk. Ilyenkor egyrészt jönnek a gyerekekkel kapcsolatos feladatok, megbeszélnivalók, majd a párunk és a mi napunk eseményei. Mire mindennel végzünk, mindketten fáradtak vagyunk és vége is a napnak. Valljuk be, a hét hét napjából legalább öt így telik el.

Ha ez hétről-hétre, hónapról-hónapra, évről-évre így telik, akkor bizony nagyon sok pótolnivaló marad a hétvégére.

Sokszor úgy veszik el az intimitás az életünkből, hogy szinte észre se vesszük. Itt persze nem elsősorban a szexualitásra gondolok, hanem az intim légkörre, a mentális, érzelmi és fizikai intimitásra is, amiről az elején beszéltem. Arra a biztonságérzetre, amit ez adni tud. Az, hogy

  • amikor elmész a párod mellett hozzáérsz, adsz egy puszit,ha mellé ülsz ráteszed a kezed a combjára, amikor teregetés, vagy
  • szerelés közben egy nagyot sóhajt, akkor veszed a lapot és megkérdezed, hogy tudsz-e valamiben segíteni.

 

Mit tehetünk, ha már kialakult a távolság közöttünk?

 

Tehát nagyon fontos, hogy kezdeményezzünk kapcsolódási pontokat és főként, hogy legyünk nyitottak ezeket észrevenni. Hiszen amikor valami tevékenység közben a párod nyög egyet, vagy sóhajtozik, vagy bármilyen kapcsolódást kezdeményez, ez mindig annak a jele, hogy vágyik a társaságodra, még akkor is, ha közben akár mindketten el vagytok foglalva.

Néhány mondat váltására, egy ölelésre, egy biztató szóra mindig kell, hogy legyen időnk és energiánk. Ha az intimitás megszűnik, akkor ezek teljesen elmaradnak. Mindketten belefeledkezünk a saját tennivalónkba. Idővel ez odáig fajulhat, hogy már a hétköznapi dolgokról sem beszélgetünk.

Ez odáig vezethet, hogy már szinte kínos a csend közöttünk. Itt kezdődik a távolságtartás. Ha a párom bent van a szobába, inkább máshol keresek magamnak időtöltést, vagy sürgősen telefon beszélgetést kezdeményezek valami mással. Így aztán egyre fokozódik a távolságtartás, míg szép lassan a szeretet is megfakul. Amiben eddig egyetértettünk, már abban sem értünk, hiszen inkább a hibát keressük a másikban, mint a pozitív dolgokat. Így jutunk el oda, hogy egyre többet bántjuk, megbántjuk a párunkat.

Most akkor mit tudunk tenni akkor, amikor észrevesszük, hogy kezdünk eltávolodni a párunktól?

 

Jöjjenek a GYAKORLATI TIPPEK:

1/ Fogalmazzuk meg külön-külön, hogy mi az, amiért a másikba annak idején beleszerettünk. Idézzük fel a kezdeti időket és próbáljuk meg végiggondolni, hogy mi változott? Valamit azóta levetkőztünk ebből? Vagy már észre se vesszük azt, ami akkor olyan vonzó volt? Nézzük meg, mi az, amit ezekből az élményekből vissza tudunk hozni tudatosan a mába.

2/ Gondoljuk végig, mik azok a dolgok, tulajdonságok, amelyek zavarnak a másikban. Lehet, hogy ez valaha kifejezetten vonzó volt, de ma már másként látjuk. Beszéljük át ezeket! Mi az, ami fontos, hogy ezekből megmaradjon és ez elfogadható-e a másiknak, illetve mi az, amin tudunk változtatni.

3/ Fentiek alapján állapítsuk meg, hogy kinek-kinek mi a fő szeretetnyelve. Megadjuk-e ezt a párunknak? Ha nem, mi az, ahogy mi kifejezzük iránta a szeretetünket és ő ezt ennek értékeli-e.

4/ Beszéljük át minden nap, ha csak 15 percben is az aznap történteket, hogy elkezdjünk egymáshoz ismét közelebb kerülni.

5/ Egyeztessük a naptárunkat és tudatosan iktassunk be közös minőségi időtöltéseket.

 

Ha ez nem megy, de szeretnétek mégis közelebb kerülni újra egymáshoz, ne féljetek segítséget kérni. Olyan feladatokat, technikákat tudok megtanítani, ami azután mindig rendelkezésetekre fog állni, ha éppen egy nehezebb, vagy érzelmileg sivárabb időszakba értek. Forduljatok hozzám bátran

Napi párkapcsolati tippekért kövesd a Facebook oldalamat!

Tarts velünk a Facebook csoportban!