8 ötlet, hogy a párkapcsolatunk karanténban is harmonikus maradjon

párkapcsolatunk karanténban

Már hetek óta készülhettünk arra a helyzetre, ami mára itthon is kialakult, hogy kipróbáljuk, hogy működik a párkapcsolatunk karanténban.

Mi a kiinduló helyzet?

Aki teheti otthonról dolgozik, vagy elküldték szabadságra, az iskolás és egyetemista gyerekek otthonról tanulnak. Ez azt jelenti, hogy sokkal több időt töltünk egymás társaságában, összezárva. Ez egy mentálisan nagyon megterhelő időszak, aminek még elején vagyunk. Ez megterhelő a párkapcsolatunkra nézve is. Rengeteg türelemre lesz szükség és arra, hogy szövetségesként, egymást támogatva működjünk.

Ha a gyerekek is otthon laknak még, akkor még nehezebb, hiszen nincsenek gyerekes programok, nincs bandázás, nem mehetnek egymáshoz, és a barátok se járnak át. Nem ajánlatos ez az összejárkálás, de valószínűleg csak idő kérdése és nem is szabad majd menni. A fiatalok pedig még rosszabbul bírják a bezártságot. Nagyon sok cikk született már ebben a témában, hogy ez mennyi terhet ró a családokra és a házasságokra.

Adok 8 ötletet, támpontot adni ehhez az időszakhoz

Ha kiegyensúlyozott, harmonikus a kapcsolatunk, még akkor is megterhelő hosszabb ideig, ha a kényszerűen össze vagyunk zárva. Ha pedig eleve konfliktusokkal teli a kapcsolat, akkor nagy a valószínűsége, hogy ezek felerősödnek.

Mit tudsz tenni, hogy ezt megelőzd?

  • A legkézenfekvőbb, hogy végre lehet olyan dolgokról beszélgetni, amikre nincs idő a hétköznapokban. Persze ennek feltétele, hogy tudjatok egymással beszélgetni.
  •  Ha még otthon laknak a gyerekeitek, akkor rendezzetek csapatépítő játékpartikat otthon. Ha a hétköznapokba ez nem is fér bele, akkor tegyétek hétvégén. Most a kirándulás, mozi, koncert, társasági élet úgyse opció. Ha rákeresel a Google-ban, sok ötletet találsz, vagy találjatok ki magatoknak. Akár kreatívan lehet feladatokat is játékokba csomagolni. Így otthon is le tudjátok kötni a gyerekeket.
  • – A gyerekekkel együtt tarthattok ötletbörzéket olyan kérdésekben, amelyek visszatérő konfliktusokat szoktak okozni. Hallgassátok meg egymást türelmesen és találjátok meg a közös nevezőt. Természetesen ugyanezt tehetitek akkor is, ha már csak kettesben vagyok.
  • Ha valakinek a családban elege van és magányra vágyik, akkor alakítsatok ki a lakásban valami kis kuckót, ahova visszavonulhat a saját magányába. Sokan vannak, akiknek szüksége van néha énidőre, ami most gyakorlatilag megszűnik. Ráadásul most az összezártságtól még inkább érezheti ennek a szükségét. Biztosítsátok ezt egymásnak igény szerint!
  • Ha nagyon eltér a bioritmusotok, az lehet nem volt zavaró eddig, hiszen ez csak hétvégén volt látványos. Most lehet, hogy a mindennapokban zavaróvá válik, hiszen eltérő időben indul a napotok. Érdemes megbeszélni és felállítani valami napirendet, hiszen valószínűleg dolgoznotok is kell, minden nap ebédet kell készíteni, amit eddig megoldottatok a munkahelyen. A napi menet egész más lesz most.
  • Lehet, hogy a házimunkát is újra kell osztani attól függően, hogy kinek milyen egyéb más kötelezettsége, munkája van most otthonról.
  • Megszűnnek a változatos külső ingerek. A munkahelyen a kollegákkal való beszélgetések, a vásárlással járó látvány, a baráti találkozókból adódó társasági programok. Mivel az állandóság adta biztonságérzet mellett nagyon fontos egy kapcsolatban a változatosság is, ebben érdemes kreatívnak lenni, hogy ne fásuljunk bele a mindennapokba most se. Lehet esténként fimet nézni, társasozni, skype-olni a gyerekekkel, barátokkal zenét hallgatni. Sok program elérhető most virtuálisan. Érdemes ezeknek is utánanézni Ezekkel fel tudjátok dobni a napot és fel tudtok töltődni. Megosztok Veletek néhány linket:

Múzeumok

100 remek film

Magyar Elektronikus Könyvtár

  • Alakítsatok ki olyan rituálékat, amikbe gondolatban bele tudtok kapaszkodni, amikor éppen rosszabb hangulatban vagytok. Amit bevisztek a mindennapokba. Például a nap végén kiültök a teraszra (kanapéra, kényelmes helyre) és beszélgettek, vagy megisztok együtt egy pohár bort. Ennek a lényege, hogy megadja azt a biztonságérzetet, hogy van egy biztos pont a napban, amire vágytok és ami szintén feltölt.

Ha éven belül nézzük a válási statisztikákat, akkor sajnos látható, hogy a nyaralási időszak és az év végi ünnepi időszak után szaporodnak meg a válások. Most Kínában már kimutatható a karantén végével, hogy tömegesen adják be a válókeresetet. Ez sajnos annak a jele, hogy a hosszú szorosan együtt töltött idő aránytalanul megterhelheti a kapcsolatokat.

Remélem hasznos volt ez a néhány ötlet és sikerült megvalósítani belőlük azokat, amik Benneteket segíthetnek.

Én most ebben a helyzetben minden konzultációmat átszerveztem online. A tapasztalataim azt mutatják, hogy ugyanolyan hatékonyan tudunk dolgozni skype-on is, ahogy eddig is a vidéki és külföldi klienseimmel. Bejelentkezni most is akár telefonon, akár emailben tudsz. (20 9394524, boldogan@petroczikatalin.hu)

Ráadásul március 30-tól április 10-ig elérhető a HÁZASSÁGMENTŐ Kommunikációs Tréning, ami egy online párkapcsolati kommunikációs tréning.

párkapcsolati kommunikáció

Facebook
E-mail
Ha Te is úgy érzed nincs rendben a házasságod és szeretnél tenni érte, keress bátran, együtt megtaláljuk a megoldást!

E-mail: boldogan@petroczikatalin.hu

Telefon: +36 20 939 45 24

Oszd meg, mit gondolsz a témáról!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.